Co to jest identyfikacja wizualna firmy?

Identyfikacja wizualna to szereg elementów, które składają się na spójny oraz przemyślany wygląd Twojej firmy. Dobrze przygotowana identyfikacja wizualna to nie tylko logo z ładnym znaczkiem. Poprzez identyfikację wizualną przekazuje się treść, emocje, wartości i cel. Dlatego przed przystąpieniem do jej realizacji ważne jest aby obmyśleć strategię: co ma sobą reprezentować, do kogo ma trafić, jakie emocje ma wzbudzać w odbiorcy i do czego zmierzamy. Sam widzisz jak duże nam to daje możliwości dlatego jeśli poważnie podejdziesz do tematu zyskacz na start ogromną przewagę. Dzięki dobrze przygotowanej identyfikacji wizualnej możesz przekonać potencjalnego klienta to swojego produktu zanim zaczniesz prezentować jego rzeczywistą jakoś.

Dzięki dobrze przygotowanej identyfikacji wizualnej możesz przekonać potencjalnego klienta to swojego produktu zanim zaczniesz prezentować jego rzeczywistą jakoś.

Po co jest identyfikacja wizualna?

Po to, aby klient od pierwszego spojżenia wiedział z kim / z czym ma do czynienia. Jesli chcesz możesz nią podkreślić luksusowość Twojego produktu lub rzemieśniczy charakter i przywiązanie do tradycji lub też nowoczesność i innowację. Koncept Studio jako studio graficzne może przygotować dla Ciebie logo - wizerunek Twojej firmy lub konkretnego produktu i to Ty wybierasz co ma sobą przedstawiać, a dopiero później już od Ciebie zależy czy stworzone wyobrażenie ma pokrycie w rzeczywistości.

Z kolei kiepska identyfikacja wizualna lub jej brak są strzałem w kolano.. Twój produkt lub usługa mogą być na prawdę na wysokim poziomie ale na takie nie wyglądają więc jedyna wtedy nadzieja to rzetelna opinia i tzw. poczta pantoflowa. Po co jednak utrudniać sobie życie? Pozwól sobie pomóc. Powiedz nam jak chcesz żeby Cię widziano, a my o to zadbamy!

Fundamentem każdej identyfikacji wizualnej jest logo.

Elementy identyfikacji wizualnej:

Zdecydowanym fundamentem każdej identyfikacji wizualnej jest logo. Jest to taka esencja Twojej firmy/produktu, a także podpis dlatego tak ważny jest unikalny styl Twojego logo. Od logo wszystko się zaczyna. Logo narzuca rodzaj typografii, który ma towarzyszyć Twojej marce, a także kolorystykę. Czasem kolory użyte w logo są tak charakterystyczne, że już po samym kolorze wiadomo co to za firma. Niekture firmy (jak np. T-MOBILE) nawet postanowiły zastrzec swój kolor, dzięki czemu stali się jeszcze bardziej unikatowi.

Aby identyfikacja wizualna była spójna i używana w prawidłowy sposób warto jest zamówić projekt logo z księgą znaku. Znajdują się tam takie wytyczne jak: bezpieczny margines, dopuszczalna kolorystyka, warianty (np. pion, poziom, sam sygnet, sama nazwa itp.) czy też sugerowany font. Księgę znaku można uzupełnić też o projekt wizytówek, papieru firmowego, teczek firmowych, pieczątek firmowych czy też innych materiałów i gadżetów reklamowych.

identyfikacja wizualna firmy

Aby wszystko stanowiło spójną całość, idealnie odzwierciedlało charakter firmy i konsekwentnie przekazywały cel i politykę firmy dobrze jest zlecić realizację całej identyfikacji wizualnej firmy jednej agecji reklamowej/studiu graficznemu. Dzięki temu uniknie się nieporozumień i nieścisłości w wizji autorów.