Jak wygląda proces projektowania logo? Najlepiej pokazać to na przykładzie

Początek współpracy wygląda zawsze tak samo. Klienci wypełniają krótki formularz, z którego dowiadujemy się czego dotyczy zamówienie: nazwa firmy, opis branży, wstępne oczekiwania co do formy logo, kolorystyki. Jeśli trzeba dopytujemy, a jeśli nie to wszystko się rozjaśnia już po pierwszych projektach. Pozyskane dane uzupełniamy o nasz research branży/rynku/konkurencji. Finał pracy nad logo też zawsze jest ten sam - zadowolenie klienta. W końcu brak limitu propozycji projektów i poprawek daje nam gwarancję sukcesu. W przypadku logo Moon Power nie mogło być inaczej! Cofnijmy się jednak do początku...

Dzięki dobrze przygotowanej identyfikacji wizualnej możesz przekonać potencjalnego klienta to swojego produktu zanim zaczniesz prezentować jego rzeczywistą jakoś.


Dla nas to jednak nie problem, a wyzwanie!

Wspólnie doszliśmy do tego, że na warsztat weźmiemy dwa motywy: fazy księżyca, któresą mocno zakorzenione w filozofii jogi i samej praktyce oraz postać jogina. Co do kolorystyki to zdania były podzielone. Z jednej strony podobały się delikatne, niemalże eteryczne, ziemiste pastele, a z drugiej strony mocne kontrasty, więc w myśl "jak zobaczymy to będziemy wiedzieli" trzeba było przetestować. Przygotowaliśmy więc 3 propozycje logo w pastelowych odcieniach.

Propozycja pierwsza

proces-projektowania-logo-1

Propozycja druga

proces-projektowania-logo-2

Propozycja trzecia

proces-projektowania-logo-3

Propozycja czwarta

Na koniec dla porównania przygotowaliśmy wariant czarno biały i momentalnie okazał się faworytem. Klienci od razu odrzucili delikatne pastele na korzyść mocnego kontrastu i mocy jaka od niego bije. Jak się okazało o wiele bardziej do nich pasuje.

proces-projektowania-logo-4

Czwarta propozycja wyłoniła nam faworyta zarówno w kwestii kolorystyki jak i typografii. Okazało się, że prosta i nowoczesna forma odpowiada klientom najbardziej. Klienci zastanawiali się jeszcze czy da się w wariancie czwartym "pokombinować" coś z fazami księżyca i tak przeszliśmy do kolejnego zestawu propozycji.

proces-projektowania-logo-5

Bez dłuższego zastanowienia otrzymaliśmy informację zwrotną: "Mamy to! Wzór A ostatecznie i definitywnie". Po akceptacji projektu przygotowaliśmy komplet plików z logo w formatach i rozszerzeniach, które umożliwiają swobodne kożystanie z logo niezależnie od sytuacji. Wszystkie pliki dodatkowo są u nas archwizowane także, nawet jeśli z jakichkolwiek przyczyn klienci stracą swoje pliki to wystarczy, że się odezwą, a my wyslemy je ponownie. Na sam koniec przygotowaliśmy i wysłaliśmy umowę przenoszącą autorskie prawa majątkowe do logo. W taki o to sposób kolejny zadowolony klient zasilił nasze portfolio i rozpoczął rozwój swojej firmy od odpowiedniego wizerunku. Następny przystanek: spójna identyfikacja wizualna oraz strona internetowa.

proces-projektowania-logo-5